Vanliga frågor
För att spåra ditt paket, använd länken som finns i mejlet från PostNord/DPD. Där bör du kunna se den aktuella platsen för ditt paket. Om du inte ser någon information, kontakta kundtjänst för hjälp.
Spårad leverans är ett billigare alternativ till normal leverans, men paketets vikt får inte överstiga 2 kg. Spårad leverans levereras direkt till ditt hus.
Leveranstjänsten kommer att kontakta dig med ytterligare information om var du kan hämta paketet. Om de inte kontaktar dig måste du kontakta dem direkt.
Spårad leverans är ett billigare alternativ till normal leverans, men endast för paket som väger upp till 2 kg. Alla leveranspriser visas när du gör din beställning.
Om du inte hittar din orderbekräftelse kan den ha hamnat i din e-posts skräppostmapp. Kolla där.
Leveranstiden är vanligtvis 3-5 arbetsdagar, men den kan vara längre beroende på var du beställt ifrån. Det kan bli förseningar i vissa fall.
Vi skickar endast paket måndag till fredag från 8:30 till 3:00. Beställningar gjorda under helgen kommer att behandlas på måndagar.
Du kommer vanligtvis att bli kontaktad om ett exportdokument krävs. All nödvändig information kommer att tillhandahållas i e-postmeddelandet eller meddelandet från tullen eller tullen. I vissa fall kan vi skicka en faktura till dig som du kan vidarebefordra till dem. Leveranstiden kan förlängas när detta händer.
Ibland kan det påskynda processen om du själv kontaktar ditt lokala postkontor. Vi har inte möjlighet att ta direktkontakt med alla olika länder.
Fortfarande behöver hjälp?
Om dina frågor inte besvaras ovan, tveka inte att kontakta oss, antingen på vårt livechattalternativ längst ner till höger eller via e-post på kundservice@europesnus.com